Bartar Etesal Kalate

کاربرد کابلشو چیست؟

کاربرد کابلشو چیست؟

کاربرد کابلشو چیست؟

اگر سوال برایتان پیش بیاید که از کابلشو ها به چه هدفی بکار می رود می بایست گفت که مهم ترین و اصلی ترین کاربرد کابلشو ها این است که میان تجهیزاتی که انسان از آنان استفاده می کند اطمینان ایجاد کنند و همان گونه که از نامش پیداست برای اتصال دو کابل از آن ها استفاده می گردد.

میتوان گفت که از کابلشو ها در جریان برق و الکتریسیته و هدایت نمودن آنان استفاده می شود. می بایست این نکته را بگوییم که اندازه و مقدار جریان برق و الکتریسیته به سایز کابلشو بستگی دارد.

در نتیجه به صورت کلی از کابلشو ها برای اطمینان حاصل کردن از اتصال کابل ها استفاده می شود. به منظور نیاز و در شرایط مختلف می توان از انواع کابلشو ها استفاده نمود که از متریال و مواد مختلف و در ابعاد متنوع تولید شده اند.

پیش از تولید کابل شو ها در قدیم جهت ایجاد اتصال الکتریکی میان هادی و محل مورد نظر، سیم‌ها به هم پیچیده می‌شدند و جهت محکم نگه داشتن سیم‌ ها از چسب برق استفاده می نمودند. این طریقه ایمنی کمی داشت.

به همین علت در حال حاضر از قطعه‌ای به نام کابل شو استفاده می‌شود و اتصالی که با این قطعه برقرار می‌شود در مقایسه با روش‌های قبلی از امنیت بیشتری برخوردار است. به همین خاطر است که از کابل شو ها در صنعت برق بسیار پرکاربرد و با اهمیت شمرده می‌شوند.

از کابلشو با هدف اتصال هادی کابل به شینه و بقیه ی محل های اتصال مورد لازم استفاده می شود. جنس کابلشو جهت کابلهای مسی، مس قلع اندود و جهت کابل های آلومینیومی از لوله آلومینیوم می باشد.
برای اتصال کابل های آلومینیوم به شینه مسی از کابلشوبی متال آلومینیوم – مس استفاده می گردد.

اساساً یک انتهای کابلشو از روش جوشکاری، لحیم کاری یا فشردن به کابل وصل می گردد در حالی که انتهای دیگر آن با استفاده از پیچ یا گیره فنر محکم می شود. با دقت به اندازه و شکل، می توان بهترین تطابق را جهت اتصال خود انتخاب کرد.

هر نوع کابلشو منفعت خاص خود را دارد، مثل کابلشوهای کابل مسی دارای دارای وزن سبک، مقاومت در مقابل خوردگی و انعطاف پذیری می باشد که در ارتباطات از راه دور، الکترونیک شیمیایی، صنایع هوایی، معدن و … استفاده می شود.

به اشتراک گذاری

همچنین شاید دوست داشته باشید!

سایر محصولات